Maia strekkes ut

I helgen gjorde jeg ferdig bursdagsgaven til svigermormor. Jeg har aldri vært særlig flink til å ferdigstille i tide (slik som julegaven i forrige innlegg), så da fortsetter jeg i samme stil. Svigermormor har nemlig bursdag i dag, gratulerer med dagen!

Å blokke sjal er magi i seg selv, det er fantastisk å se hvordan et klump av garn satt i system folde seg ut i et vakker, dekorativt klesplagg. Denne gangen var det nesten ekstra spennende, jeg har nemlig ikke fått se noe særlig av sjalet før nå. Det er sort! Ikke særlig givende farge å strikke av. Nå ligger Maia til blokking, og ser slik ut:

Mønster: Maia Shoulderette med noen ekstra repetisjoner.
Garn: Ca 125 gram Røros Lamullgarn på pinne 3,5.

Som noen sikkert har fått med seg er jeg gressenke omtrent fram til juni. Helgen ble tilbragt der kjæresten holder til, og da jeg steg av toget på Nationalteateret i morges, oppdaget jeg Mester Grønn. Har lenge tenkt til å kjøpe meg friske blomster fordi jeg syns så fryktelig synd på meg selv. Neida. Joda. Uansett, så kom jeg hjem med en bukett roser og tre Primula, som havnet i hver sin tekopp.

Legg igjen en kommentar